Strategie en organisatiecontext
Onderdelen zijn: Organisatiecontext intern en extern, SWOT analyse, missie, visie, stakeholders, (meer)jarenplan, doelstellingen e.d.
Personeelsmanagement
Onderdelen zijn: arbeidscontract- en voorwaarden, arbo beleidsplan, werkwijzen voor instroom, doorstroom en uitstroom e.d.
Middelenmanagement
Onderdelen zijn: financiën, kwaliteitsmanagement, veiligheid en milieu, facilitair, infrastructuur e.d.
Klanten en belanghebbenden
Onderdelen zijn: marketing, acquisitie, relatie/accountmanagement, verkoopprocessen e.d.
Product/dienstverlening en procesmanagement
Onderdelen zijn: productspecificaties en –eisen, werkprocessen, monitoring product- en proceskwaliteit en budget, projectmanagement e.d.
Monitoring, meten, analyseren en evalueren
Onderdelen zijn: meldingen, rapportages, (oorzaak)analyses en evaluaties van doelstellingen en resultaten e.d.
Verbetermanagement
Onderdelen zijn: verbeterprojecten en –acties n.a.v. analyses en evaluaties, monitoring van voortgang van huidige en effectiviteit van getroffen corrigerende maatregelen e.d.