Klanttevredenheid/-waardering

Klanttevredenheid/-waardering gaat over tevreden van klanten, cliënten en belanghebbenden (bijv. ketenpartners). Het gaat over de beleving van ervaren dienstverlening of producten, klantencontacten en de onderneming in haar totaliteit.
Klanttevredenheid is ook de beleving van klanten die ontstaat door het vergelijken van de ervaringen met de organisatie of instelling met de wensen die men heeft en de vergelijking van de ervaringen bij andere gelijksoortige organisaties.

Waarom klanttevredenheid?
Organisaties die actief werken aan het vergroten van de klanttevredenheid leveren een structurele inspanning om een zodanig positieve indruk te maken op bestaande klanten, dat deze de organisatie op langere termijn trouw blijven en bijdragen aan de groei van het bedrijf.

Klanttevredenheid gaat dus over de strategie om bestaande klanten te binden, om het vergroten van loyaliteit. De veronderstelling is dat een organisatie meer omzet kan boeken door zich te richten op de bestaande klanten en deze optimaal te bedienen. Omdat het om bestaande klanten levert dit de organisatie meer op. Immers, het binnenhalen van nieuwe klanten en cliënten kost veel (meer) geld.

BQS voert klanttevredenheid/waardering onderzoeken uit voor kleine en grote organisaties. Niet middels een enquêteformulier (deze leveren doorgaans niet voldoende relevante terugkoppeling op!) echter in een persoonlijk en onafhankelijk gesprek. Een waardevolle investering die klanten en opdrachtgevers zeer waarderen: een persoonlijke maatwerk benadering.
De resultaten geeft de directie en leiding inzicht in de mate van waardering voor de organisatie, de dienstverlening, de samenwerking, de deskundigheid en betrokkenheid van medewerkers e.d.

BQS maakte een koppeling tussen het gedachtegoed van INK-managementmodel en het klanttevredenheid/waardering onderzoek.

Is het meten van klanttevredenheid/-waardering wel zinvol en nodig?
Hoe krijg krijgt u de beste terugkoppeling van de klant? Wat is in welke situatie de beste methode? Wat eist de certificatienorm? Wij geven u graag maatwerk advies en begeleiding.





Berg Quality Services B.V.   |   T: 06 - 21 26 87 54   |   algemene voorwaarden